نودشه شهر دارالعلم اسلامی هورامان
اسامی برتر و نهایی کنکور سراسری 92 نودشه
1- سرکار خانم نرگس اسماعیلی دکترای پزشکی - کرمانشاه
2- جناب آقای خالد قادری دکترای داروسازی - کرمانشاه
3- جناب آقای میلاد دارستانی مهندسی مکانیک - رازی کرمانشاه
4- جناب آقای معاد دارستانی دبیر مکانیک - شهید رجایی تهران
5- سرکار خانم هونیا کاشفی پرستاری - سنندج
6- جناب آقای مهرداد رجبی پرستاری - ارومیه
7- جناب آقای بشیر دارستانی تربیت معلم - کرمانشاه
8- جناب آقای آرش سبزه تربیت معلم - کرمانشاه
9- سرکار خانم مستوره اسحاقی حسابداری - رازی کرمانشاه
10- سرکارخانم هدیه صالحی حسابداری - سنندج
11- سرکار خانم روژین جمیلی اچ ای تی - اصفهان
12- سرکار خانم بوستان حدادیان شنوایی سنجی - اهواز
13- سرکار خانم سمیه خالدی بهداشت حرفه ای - تبریز
14- سرکار خانم الهام مکاری بهداشت حرفه ای - سنندج
15- جناب آقای صادق کریمی زبان فرانسه - دانشگاه تهران
16 - سرکار خانم هدا امینی تربیت معلم - کرمانشاه
17 - سرکار خانم نگین کریمی اتاق عمل - مشهد
18 - جناب آقای دیار امینیان مهندسی برق - علم و صنعت تهران
19 - جناب آقای پیمان مجیدی تربیت معلم - سنندج
20 - جناب آقای بنیامین شهریاری مهندسی عمران - صنعتی شریف تهران
امروز جواب نهایی آزمون سراسری می آید.....خداوند همه مون رو موفق کنه ....خیلی اضطراب دارم
نودشه شهری در نقطه صفر مرزی ایران و عراق، در ۱۵۰ کیلومتری شهر کرمانشاه و از توابع شهرستان پاوه یا اورامانات است. «نودشه» در میانه کوههایی بلند، درههایی عمیق و تنگ واقع شده و اطرافش را جنگلهای بلوط، ون و درختان میوه و چشمههای زلال فراگرفتهاست. خانههایش پله پله و به سمت کوهها در اوجاند. این شهر و بعضی از آبادیهای اطرافش در جنگ ایران و عراق توسط هواپیماهای عراق بمباران شیمیایی شد.[۲]
این شهر از شمال با مریوان و از سوی غرب با شهرهای شرقی کردستان عراق از جمله حلبچه و بیاره هم مرز است.
مردم نودشه به اورامی سخن میگویند که یکی از زبانهای ایرانی شمال غربی است.
از آرامگاههای معروف منطقه نودشه میتوان از آرامگاه پیر شالیار زرتشتی و آرامگاه سید عبیدالله برادر امام رضا ملقب به «کوسه هجیج» نام برد.
در منطقه نودشه همچنین تکیهها و خانقاههای درویشی زیادی وجود دارد که در آنها آیینهای سماع و تهلیله اجرا میگردد.
واژه «نودشه» به معنی «نودژ» یا «دژنو» است.
دین شهروندان نودشه اسلام و پیرو مذهب شافعی که یکی از مذاهب چهارگانه اهل سنت است میباشد. شهروندان این شهر به زبان هورامی (اورامی) که یکی از شاخههای گروه زبان کردی است تکلم مینمایند. مردم نودشه به دلیل اسکان در منطقهای زیبا و در عین حال کوهستانی و سخت مردمانی پرتلاش بوده و به دلیل وجود عالمان زیادی که ازدامان این شهر بر خاستهاند همواره به دارالعلم مشهور بوده است یکی از بزرگترین علمای این شهر علامه نودشی بوده است که در عصر خود به دلیل هوش و ذکاوت فراوانی که داشته است مفتی اعظم مناطق کردنشین بوده است این عالم ربانی علاوه بر فقه در ریاضیات و نجوم تبحری خارق العاده داشته است. امروزه نیز فرزندان علامه نودشی، جوانان پرتلاش شهر سالانه در رشتههای مختلف دانشگاهی خوش میدرخشند و به جرات میتوان گفت کمتر خانوادهای در شهر نودشه یافت میشود که دو یا سه نفر از اعضای آن تحصیلات عالیه دانشگاهی آنهم در دانشگاههای معتبر کشوری نداشته باشند. یکی از ویژگیهای دیگر شهر نودشه این است که پرجمعیترین شهر اورامانی نشین جهان است که همه با زبان زیبای اورامی سخن می گویند.
ذکر تراویح
قبل از اولین رکعت:
قالَ نَبِیُّ الْبَرَکاتْ رَسولُ الْهُدی لِلْبَریّاتْ محمدٌ سَیِّدُ السّاداتْ ،عَلَیهِ افضل الصَّلَواتْ لِکُلِّ اَمرئٍ ما نَو1ی اِنَّما الْأعْمالُ بِالنِّیّاتْ فَاْنُو یا اَهْلَ الْإیمانِ لِلّهِ صَوْمَ رَمَضان اَصُومُ غَدَاً فَرْضاً لِلّهِ عَن اَداءِ هذَا الرَّمضان، تَقَبَّلْ مِنّا بِالاِحْسانِ،
یا حَنّانْ، یا مَنّانْ ،یاذَا الفَضْلِ وَ الاِحْسانْ ،ثَبِّتْ قَلْبَنا بِالاِیمان،نَرْجُو عَفْوَکَ وَ الْغُفْران،یا حَنّانْ، یا مَنّانْ ،یا ذَا الْکَرَمِ وَ الاِحْسانْ، ثَبِّتْ قَلْبَنا بِالاِیمان، نَرْجُو عَفْوَکَ وَ الْغُفْران، یا حَنّانْ، یا مَنّانْ ، یا ذَا الجُودِ وَ الاِحْسانْ ، ثَبِّتْ قَلْبَنا بِالاِیمان، نَرْجُو عَفْوَکَ وَ الْغُفْران.یا مُحَمَد یا مُمَجَّد، اِشْفَع لَنا یَوْمَ ازدِحام، الله لا اِله اِلاّ اللهُ، آدم صٌفیُّ اللهِ، الله لا اِله اِلاّ الله، نوحْ نَجِیُّ اللهِ، الله لا اِله اِلاّ الله اِبراهیم خَلیلُ اللهِ، الله لا اِله اِلاّ الله اِسمعیل ذَبیحُ اللهِ ، الله لا اِله اِلاّ الله مُوسی کَلیمُ اللهِ ، الله لا اِله اِلاّ الله عیسی رُوحُ اللهِ ، الله لا اِله اِلاّ الله مُحُمُدٌ حَبیبُ اللهِ ؟ى؛ مَرْحَبا(الوداع) یا شَهْرَ رَمَضان مَرْحَبا(الوداع) ، مَرْحَبا(الوداع) یا شَهْرَ الْخَیْرِ وَ الْبَرکۀِ وَ الاِحسانِ، مَرْحَبا (الوداع) یا شَهْرَ التَّسبیحِ وَ التَّهلیلِ وَ تِلاوۀ القرآن مَرْحَبا (الوداع) ، شَهْرُ رَمَضانَ الذی اُنْزِلَ فِیهِ القرآن هُدیً لِلنّاسِ وَ بَیّناتٍ مِنَ الهُدی و الفُرقانِ بِحُرمَۀِ القُرآن ، وَ بِحُرمَۀِ سَیّدنا مُحَمَدِ سَیِّدِ وُلْدِ عَدنان، آمین.
قبل از دو رکعت سوم:
سُبحانَ الْقائِم الدّائمِ سُبحانَ الدّائِمِ الْقائِمِ سُبحانَ الْعَلّی الأعلْی سُبحانَهُ وَتَعالی سُبحانَ ذِی المُلکِ وَ المَلَکوتِ سُبحانَ ذِی العِزَّۀِ وَ العَظَمَۀِ وَ الهِیبَۀِ وَ القُدرَۀِ وَ الکِبریاءِ وَ الجَلالِ وَ الجَمالِ وَ الجُودِ وَ الجَبَروتِ سُبحانَ اللهِ المَلِکِ الْمُعبُودِ، سُبحانَ اللهِ المَلِکِ الْمَقصُود، سُبحانَ اللهِ المَلِکِ الخالِق الحَیِّ الَّذِی لا یَنامُ وَ لا یَموتُ، اَبَداً دائِماً سُبّوحٌ قُدُّوسْ رَبُّنا وَ رَبُّ المَلائِکَتِ وَ الرّوح، اَستَغْفُرِ اللهَ سُبحانَ اللهِ و الحَمدُ للهِ و لا الهَ اِلا اللهُ و اللهُ اَكبَرْ، وَ لاحَولَ وَ لا قُوَّۀَ اِلا بااللهِ العَلِیّ العَظیم،یا رحْمنُ یا رَحیمُ ، نَجِّنا مِن عَذابٍ اَلیم، یا رَحیمُ یا رحْمن، نَجِّنا مِن عَذابِ النّیران، وَ اجْعَلْنا مِنْ عُتَقاءِ شَهر رمضان بحرمۀ نُزُول الفُرقان وَ بِحُرمَۀ سَیِّدِنا مُحَمَّدٍ سَیِّدِ وُلدِ عَدْنان.
قبل از به جا آوردن نماز های وتر:
قالَ الْنَّبیُّ الْبُرهانْ صَلّی عَلَیهِ الرَّحمنْ اِذا دَخَلَ رَمَضانْ فُتِحَت اَبوابَ الْجِنانْ وَ غَلِّقَتْ اَبوابُ النیران، وَ سُلْسِلَتْ جُنُودُ الشَّیطانِ ، تَقَبَّلْ مِنّا بالاِحسانْ. . . . . .(ادامه ی آن در پاراگراف2 ذکر شده)
در بین سایر دو رکعت ها:
اَستَغْفُرِ اللهَ سُبحانَ اللهِ و الحَمدُ للهِ و لا الهَ اِلا اللهُ و اللهُ اَكبَرْ، وَ لاحَولَ وَ لا قُوَّۀَ اِلا بااللهِ العَلِیّ العَظیم.
منبع: کتاب بسوی خدا ، مؤلف : آقای محمدرشید آموزگار
(و نماز را برپا دار، كه نماز (انسان را) از زشت رويانند! و گناه باز ميدارد، و ياد خدا بزرگتر است.)
آن خرد بخشي كه آدم ذات اوست جمله اشياء مصحف آیات اوست
خـاك را بر روي آب او گـستريد عقل و جان و دين و دل زوشد پدید
كـره چـرخ فـلك گـردان بـكرد ماه و خورشید اندرو تابان بكرد
جسـم را از خـاك و آب او آفريد روح را از بـا د و آتـش پروريد[1]